Kategorie
Biznes

Biznes Amazon FBM: Czy to wystarczy?

>

Biznes Amazon FBM: Czy to wystarczy?

Kilka lat temu, Amazon FBA biznes był szybki skrót do bycia milionerem i przenieść się na Bahamy. Każdy i ich matka mieli biznes online – rozpoczęcie działalności Amazon było opłacalnym środkiem łatwego dochodu!

W 2021 roku, to po prostu nie jest prawdą. Teraz rynek jest przesycony prywatnymi markami lub oszustami, którzy próbują zarobić pieniądze. Oczekiwania klientów Prime tylko wzrosły, wraz z kosztami wysyłki, opłatami za realizację i innymi wydatkami związanymi z prowadzeniem biznesu Amazon FBA.

Wojny handlowe USA z Chinami (otwiera się w nowej zakładce) nie pomogły. Ze względu na najbardziej przystępną cenowo produkcję na świecie (otwiera się w nowej zakładce), Chiny były kiedyś najlepszym miejscem do pozyskiwania produktów FBA. Teraz wielu sprzedawców zwraca się do producentów w Stanach Zjednoczonych i w rezultacie musi liczyć się z wyższymi cenami.

Jakie rodzaje biznesu Amazon FBA istnieją?

Amazon FBA to sprzedaż na Amazon – z tą różnicą, że Amazon dba o szczegóły. Wysyłasz swoje produkty do Amazon, a oni zajmują się kompletowaniem, pakowaniem i wysyłką, obsługą klienta, przetwarzaniem zwrotów i nie tylko.

Istnieją trzy główne rodzaje sprzedaży Amazon FBA: marka własna, arbitraż detaliczny i sprzedaż hurtowa. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.

Understanding of Private Label

Prywatne etykiety wybierają produkty, które sprzedają. Po dokładnym zbadaniu rynku, kontaktują się z krajowymi lub międzynarodowymi producentami (otwiera się w nowej zakładce) z ich pomysłami na produkty, aby dostarczyć je w ilościach hurtowych.

Sprzedawcy Private Label (Otwiera się w nowej zakładce) tworzą własną markę na Amazon, co jest często najtrudniejszą częścią. Budują witrynę sklepu, listy produktów, konta w mediach społecznościowych, itp.

Arbitraż detaliczny – providing customer service

Arbitraż detaliczny polega na kupowaniu przecenionych produktów w sklepach detalicznych, a następnie odsprzedawaniu ich z dobrą marżą. W arbitrażu detalicznym nie musisz tworzyć unikalnej marki, ponieważ odsprzedajesz produkty innych marek.

W ostatnich latach Amazon rozprawił się z sprzedawcami, którzy są właścicielami sprzedawanych produktów. Pozostawiło to wielu sprzedawców do zastanowienia się – czy arbitraż detaliczny jest umierającą sztuką?

Hurtownia – seller fulfilled prime

Podobnie jak w przypadku arbitrażu detalicznego, sprzedawcy hurtowi (otwiera się w nowej zakładce) kupują markowe produkty bez konieczności tworzenia własnej marki. Różnica polega na tym, że hurtownicy kupują produkty sprzedawane masowo, więc zazwyczaj współpracują bezpośrednio z producentami.

Ponadto, hurtownicy nie tworzą nowych list produktów, po prostu dodają swoją ofertę do istniejącej listy produktów.

Co to jest Dropshipping and customer service?

Amazon Dropshipping (otwiera się w nowej zakładce) jest podobny do Amazon FBA, z tym wyjątkiem, że sprzedawcy nie przechowują zapasów w centrach realizacji Amazon. Zamiast tego dostawca realizuje zamówienia w imieniu sprzedawcy, gdy klienci kupują produkty.

Jeśli masz godnego zaufania i niedrogiego producenta, dropshipping jest lukratywną alternatywą dla biznesu Amazon FBA. W przypadku dropshippingu eCommerce (otwiera się w nowej zakładce), kupujesz tylko to, co sprzedajesz, a dostawca wysyła Twoje produkty, dzięki czemu możesz uniknąć opłat za realizację FBA.

Amazon FBA Vs. Amazon FBM

Jeśli jesteś nowy w Amazon, należy najpierw dowiedzieć się, jak sprzedawać na Amazon (otwiera się w nowej zakładce) w ogóle przed rozszerzeniem do FBA. Po uruchomieniu nowego produktu (otwiera się w nowej zakładce), a następnie rozważyć swoje opcje realizacji.

Jeśli jesteś już sprzedawcą Amazon, znasz pojęcia Fulfillment by Merchant (FBM) i Fulfillment by Amazon (FBA). Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego, że nie musisz wybierać między nimi!

Wielu sprzedawców posiadających konta profesjonalnych sprzedawców korzysta z różnych metod realizacji zamówień jednocześnie. FBM i FBA oferują unikalne korzyści. Poniżej znajdziesz zestawienie obu metod.

Realizacja zamówień przez handlowca

Sprzedawcy korzystający z FBM kontrolują proces obsługi klienta od początku do końca. Mają dostęp do swoich zapasów w każdej chwili i sami decydują o sposobie realizacji zamówienia.

FBM zazwyczaj kosztuje mniej w przypadku większych przedmiotów. Opłaty pobierane przez Amazon są uzależnione od rozmiaru i wagi.

Sprzedawca-Fulfilled Prime umożliwia sprzedawcom FBM dostęp do Prime bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Sprzedawcy FBM mogą wyświetlać plakietkę Prime pod warunkiem, że posiadają Plan Profesjonalny.

Jeśli sprzedawcy FBM są skłonni do poszukiwania, mogą uzyskać dostęp do niższych kosztów wysyłki niż to, co Amazon opłat.

Realizowane przez Amazon

Amazon zajmuje się obsługą klienta i wysyłką. Ponieważ Amazon wysyła produkty, to co tracisz w kontroli, zyskujesz w wygodzie.

FBA lepiej pasuje do tanich, małych przedmiotów, gdzie koszty pakowania i wysyłki mogą ograniczyć marże.

Buy Box prawie zawsze trafia do Sprzedawcy FBA.

Konwersje są zazwyczaj wyższe w przypadku sprzedawców FBA z powodu przywiązania do marki.

Amazon fulfillment upraszcza wysyłkę, pozostawiając Ci więcej wolnego czasu na rozwijanie biznesu.

Zanim zdecydujesz się na jedną z metod realizacji, powinieneś poznać koszty (otwiera się w nowej zakładce) związane z każdą z nich. Opłaty za FBA są notorycznie skomplikowane i różnią się w zależności od wielkości paczki, kategorii produktów itp. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z wszystkimi rodzajami opłat dla sprzedawców Amazon (otwiera się w nowej zakładce).

Rozpoczęcie działalności Amazon FBA – the seller and unexpected costs

Ze względu na ogromny napływ zewnętrznych sprzedawców na platformę amazon, FBA po prostu nie jest tym, czym było kiedyś. Aby pozostać konkurencyjnym i zyskownym, musisz zoptymalizować swoją wydajność. Skorzystaj z tych 7 wskazówek, aby stać się najlepszym sprzedawcą, jakim możesz być wykorzystując ten model sprzedaży.

Wykorzystaj programy wysyłkowe FBA

Kiedy już pozyskasz produkt (otwiera się w nowej karcie), jak go wysłać? Istnieje kilka programów, które są dostępne tylko dla sprzedawców Amazon FBA oraz magazynów amazon.

Zdobądź Buy Box

Prawdopodobnie największą zaletą FBA jest prawdopodobieństwo, że wygrasz Buy Box(otwiera się w nowej karcie). W dużym uproszczeniu, możesz zdobyć Buy Box, będąc sprzedawcą najwyższej klasy, zachęca amzteam.pro .

Ubiegaj się o zwrot kosztów i unikaj niepotrzebnych opłat ( additional fees )

Amazon obsługuje miliony przesyłek każdego dnia – błędy na pewno się zdarzą. Błędy ludzkie sięgają od źle obliczonych opłat za wagę po zwroty produktów, które nigdy nie zostały odebrane.

Jeśli złapiesz jeden z tych błędów, możesz ubiegać się o zwrot kosztów FBA (otwiera się w nowej zakładce), więc regularnie sprawdzaj centrum dla sprzedawców, aby dowiedzieć się, jakie są możliwości. Podczas gdy jesteś w szczegółach, szukaj szans na optymalizację zarządzania zapasami FBA jako całości (there is FBA).

Amazon regularnie pobiera opłaty za takie rzeczy, jak opłaty za długoterminowe przechowywanie (otwiera się w nowej zakładce). Jeśli zwrócisz na to uwagę, możesz uniknąć tych niepotrzebnych kosztów. Pamiętaj, że zajmujesz się sprzedażą produktów, a nie ich przechowywaniem.

Nie sprzedawaj wbrew marce

To rady od sprzedawców korzystających z amazon seller na platformie amazon. Amazon jest nie tylko największym na świecie rynkiem online, ale także właścicielem kilku marek własnych. Oprócz marek własnych, takich jak Amazon Fresh i Amazon Basics, Amazon posiada produkty pod różnymi nazwami.(otwiera się w nowej zakładce)

Zwracaj uwagę na to, kiedy Amazon jest w niszy, w której chciałbyś konkurować. Amazon jest znany z wypierania konkurencji niższymi cenami i manipulowaniem rankingami.

W rzeczywistości, Amazon znalazł się ostatnio pod ostrzałem w związku z dochodzeniami antymonopolowymi (otwiera się w nowej zakładce) w Europie. Niezależnie od tego, czy jest to legalne, czy nie, Ty vs. Amazon nie jest bitwą, którą prawdopodobnie wygrasz.

Zamiast tego, przetestuj produkty dla Amazon FBA (otwiera się w nowej zakładce) sprzedając najpierw niewielką ilość, zanim zdecydujesz się na dużą ilość produktu. Lub, można sprzedać odmianę produktu (otwiera się w nowej zakładce), że Amazon sprzedaje.

Zbuduj markę

Amazon od kilku lat faworyzuje marki w stosunku do sprzedawców. W rzeczywistości, zarejestrowani właściciele marek są uprawnione do specjalnych przywilejów z Amazon Brand Registry (otwiera się w nowej zakładce).

Budowanie marki oznacza badanie persony nabywcy (otwiera się w nowej zakładce), nawiązywanie relacji z influencerami, rozwijanie głosu marki, itp. Nie skąp tego kroku na początku. Posiadanie dobrze zdefiniowanej deklaracji marki sprawi, że Twoje przyszłe decyzje marketingowe będą o wiele bardziej przejrzyste.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.